Vallomás: miért érdekel a túlsúly?

Miért is foglalkozom ezzel a témával?
Nem, nem a bestseller-volta miatt és nem azért, mert sokakat izgat. Egyáltalán nem. Inkább azt a rengeteg felgyülemlett tapasztalatot szeretném megosztani másokkal is, amiket hízásra hajlamos alkatom miatt az eltelt mintegy 20 év folyamán szereztem.
Az elmúlt évek folyamán sokszor és sokan kérdezték, mi az a titok, ahogyan le tudtam fogyni. Mivel nem titok, és szívesen megosztom másokkal is, itt az alkalom, megteszem!

Sokat küzdöttem a kilóimmal, gyermekkorom úgy telt, hogy folyamatosan csúfoltak túlsúlyomért. Bizonyára ismerős a mondóka: „digi-dagi daganat, kergeti a halakat”? Hát ez voltam én. Borzasztóan utáltam ezt az állapotot, viszont... imádtam enni.
Tini koromban csoda történt, megnyúltam, megszépültem. A csodához persze valószínűleg hozzájárult akkori testnevelő tanárom (Dorogi László) lelkesítő egyénisége: az ő hatására kezdtem el rendszeresen sportolni; atletizálni, szertornázni. 168 cm-emhez 62-63 kg voltam, ami erős, fiús alkatú csontfelépítésem mellett nem rossz, sőt! Így egyáltalán nem meglepő, hogy ebben a korszakomban ragadtak rám a fiúk, mint a légypapírra, ami persze igen jóleső érzés a hölgyek számára.
Aztán jöttek sorra a gyerekek, minden szülést követően bőven maradt rajtam súlyfelesleg, átlagosan 17-20kg, amiből hatalmas erőfeszítések árán is csupán a felét tudtam leadni az évek folyamán.
Így lett a testsúlyom előbb 62-ből 85kg, amiből 72-ig sikerült fogynom, majd
72-ről 89 kg, amit 80 kg-ra sikerült szelídíteni, végül
80-ról 97 kg.
Utolsó szülésem után tehát 97kg voltam, és ez a súly bizony már komoly panaszokat okozott; második emeleti lakásunkba csak többszöri megállással tudtam feljutni, mert fulladtam a lépcsőn, nem tudtam lehajolni, így a cipőm befűzése is sokszor gondot jelentett.
Sokféle fogyókúrát, módszert, sanyargatást kipróbáltam, míg aztán rájöttem a titkok nyitjára.

Sem az éhezés, sem az önsanyargatás nem megoldás! Leadhatunk akár 8-10kg súlyfelesleget is akár 1-2 hónap alatt, de ha addig éheztünk, szervezetünk megbosszulja magát és a fogyókúra befejeztével kamatostul rakódnak ránk vissza a kilók. Ezt a szaknyelv jo-jó effektusnak nevezi.

A dolgok lényegét soha nem a bestsellerekben és a reklámfogásokban kell keresni, a fogyás titka ennél jóval egyszerűbb:

VÁLTS ÉLETMÓDOT!

Hű, de hát az nehéz... mondhatná bárki.
Azonban sokkal egyszerűbb, mint gondolnánk!
A következő cikksorozat végére talán olvasóim is így fogják gondolni!

0 megjegyzés:

  © Holisztikus blog 2010-2012

Vissza a lap TETEJÉRE