Megdöbbentő?

Régen ismertem ezt a fotót, de most szerencsére újra előkerült a facebookon. Most megosztom veletek, mert döbbenetes. Aki nem hiszi, természetesen megismételheti a próbát saját maga is! Azt hiszem, anélkül, hogy az "E" anyagokat sorolgatnánk, meggyőz bennünket a saját szemünk. Én ugyanis vizuális típus vagyok :))
Győződjetek meg tehát magatok is, mi a különbség a természetes, és a mindenfélével kezelt között. Íme, Molnár Sándor fotója:
És az alábbiakban a hozzá fűzött kommentár:
"Nézzétek meg jól ezt a fotót, amit készítettem. Miután kaptam egy e-mailt, melyben tájékoztatnak, hogy a margarin milyen káros az egészségre, és a vajat reklámozták benne, és miután én ezt nem hittem el, gondoltam az e-mailben ajánlott próbát megcsinálom. Kitettem a tálcára egy kicsi sima margarint (a legnagyobb adag a jobb felső sarokban), egy másikat (bal sarok), ami a koleszterincsökkentő Provitamin margarin, és a jobb sarokban a sima vaj. Azt írták abban az e-mailben, hogy a margarin mennyire káros az egészségre, és ha kitesszük, akkor semmilyen állat nem fogja megkörnyékezni.

A margarint mindössze EGYETLEN MOLEKULA választja el attól, hogy MŰANYAG legyen:-(((((
Hát nézzétek... a vajra ment minden hangya, a felső margarinra is ment 2-3, ami el is pusztult... és a vajat, ami természetes, azt kedvelik a hangyák és eszik. Vagyis, nekem bizonyosságot adott ez a próba arról, hogy mit etetnek velünk:-((("
----------------------------
Az igazság:
2012.augusztus 19.-én a kísérletet magam is megismételtem. Nemsokára feltöltöm a saját kísérletemről készült fotót, azt azonban meg kell jegyeznem, nem egészen egyezik a fenti állítással.
A kísérletre kétféle "kocka" margarint, egy csészés margarint és egy vajat tettem ki. ("Egészséges, szívbarát" margarint eleve soha nem tartottam, mert túlságosan soknak találtam benne az ilyen-olyan adalékokat). Utóbbi háromból a hangyák jóízűen falatoztak, és az égegyadta világon semmi bajuk nem esett, a csészés margarint azonban messziről, undorodva elkerülték. Haláleset egészen addig nem történt, amíg meg nem olvadtak a zsiradékok, akkor sem az adalékoktól, hanem attól, hogy belefulladtak szegények az olvadt vajba, margarinba egyaránt.

Még valami: a műanyagtól azért bármely margarin elég messze áll. Növényi zsírokból és olajokból készítik a vajjal ellentétben, amelyet, mint köztudott, eredetileg a tejszín köpülésével készítettek (magyarul verd túl sokáig a tejszínedet, és meglásd, vaj lesz belőle!)
Az persze más kérdés, hogy az adalékanyagok többsége nyugodtan kihagyható lenne a margarinokból, fogalmam sincs például, hogy mit keres benne élelmiszer-színezék, és mi a szösznek tesznek bele állományjavítót. (Bizony, bizony, Galla Miklós paródiája jut eszembe)

2 megjegyzés:

Solyalady írta...

Nagyon megdöbbentő!
Eddig is tudtam, hogy rengeteg mű cuccot eszünk. Azért még is megdöbbentő látni.

NeMo írta...

Ugye? Amikor először láttam ezt a képet, magam is megdöbbentem. Most persze visszaállítottam a családomat a vaj használatára :)
Azt hiszem, érdemes lenne néhány hasonló kísérletet tennünk a hangyácskákkal. Szegények életideje kicsit kevesebb a miénknél, így jobban látszik a hatás.

  © Holisztikus blog 2010-2012

Vissza a lap TETEJÉRE